Imago-onderzoek

Het imago van uw franchiseformule en merk laten onderzoeken? Dan is Franchiseadviesbureau Van Rijn u graag van dienst.

 

Het belang van merkimago

De waarde van uw franchiseformule zit behalve in de bekendheid van uw merknaam ook in de manier waarop uw doelgroep denkt over uw formulemerk. Als franchisegever wil je dit vanzelfsprekend zichtbaar kunnen maken. Bijvoorbeeld in de coaching van franchisenemers. Of om dit te gebruiken bij het werven van nieuwe franchisenemers.

 

De uitvoering van imago-onderzoek

Afhankelijk van uw vragen en de situatie bepalen we de wijze van onderzoek. Waar voor naamsbekendheidonderzoek in veel gevallen grootschalig kwantitatief onderzoek noodzakelijk is, kan voor imago-onderzoek veelal kleinschaliger kwalitatief onderzoek worden verricht. Denk aan het organiseren van panel interviews met klanten of consumenten of bedrijven waarop u uw dienstverlening richt.

Aan de hand van een intake brengt Franchiseadviesbureau Van Rijn de onderzoeksvraag of onderzoeksvragen in kaart. Afhankelijk van de omstandigheden kijken we hierbij naar het gezamenlijke formulebelang en de situatie van franchisegever en franchisenemers.

Vervolgens help ik u met het opzetten en het uitvoeren van het imago-onderzoek. Hierbij wordt in sommige situaties gebruik gemaakt van marktonderzoekbureaus met ervaring in uw branche.

Op basis van de onderzoeksresultaten geef ik u advies of help ik u om de adviezen van onderzoekers nader te interpreteren. Zo help ik u om de onderzoeksresultaten te wegen op hun belang voor uw formule en uw organisatie. Daarnaast help ik u om om conclusies en aanbevelingen te vertalen in acties of beleidsaanpassingen.

Als laatste stap kan ik u helpen om te kijken welke acties en beleidsaanpassingen leiden tot de gewenste effecten. Dit doen we door het organiseren van periodiek (herhaal)onderzoek.

Meer weten?

Wilt u verder praten over het (periodiek) onderzoeken van de naamsbekendheid en het imago van uw franchiseformule? Neem dan contact met Franchiseadviesbureau Van Rijn voor een vrijblijvend gesprek over de mogelijkheden.

franchiseadviseur